تازه های نقشه برداری
نقشه‌برداری سه‌بعدی از فضا با موبایل

گوگل با همکاری سازمان فضایی ناسا، فناوری نقشه‌برداری سه بعدی خود را از طریق گوشی هوشمند تانگو به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد برد.

 

 

به نقل از اسپاتیال سورس، اجرای این طرح موسوم به پروژه تانگو از دو ماه قبل آغاز شده است. تانگو گوشی هوشمندی است که به سیستم عامل اندروید مجهز شده و مجهز به حسگرهای سه بعدی متعددی است که تهیه نقشه‌های سه بعدی را ممکن می‌کند.

این گوشی با نمایشگر 5 اینچی خود قابلیت برقراری ارتباط با ماهواره‌های ناسا را دارد و می‌تواند برای به روزکردن اطلاعات ناوبری نیز از سوی فضانوردان به کار رود. گوشی تانگو دارای حسگرهای مافوق صوت و مادون قرمز نیست.

گوشی یاد شده به طور موفقیت آمیزی در شرایط بی‌وزنی از سوی فضانوردان به کار رفته و البته آزمایش‌های تکمیلی در این زمینه ادامه دارد. آخرین بار در تابستان گذشته آزمایش‌های لازم برای این کار انجام شد و به احتمال زیاد این گوشی در زمستان امسال دستیار فضانوردان خواهد بود.

 

GIS

سیستم اطلاعات جغرافیایی، علوم اطلاعات جغرافیایی، و یا مطالعات اطلاعات جغرافیایی یک سیستم طراحی شده برای تصرف، ذخیره، دستکاری، تجزیه و تحلیل، مدیریت و ارائه انواع اطلاعات جغرافیایی اشاره شده است. به زبان ساده، GIS ادغام نقشه کشی، تجزیه و تحلیل آماری و فن آوری پایگاه داده است.

 

 

GPS

کفشی با دستگاه GPS توکار طراحی شده که می‌تواند به ردیابی افراد مبتلا به بیماری آلزایمر کمک کند.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز  ،   این کفش توسط GTX Corp که شرکت سازنده ردیاب‌های GPS بسیار کوچک و فن‌آوری مخابره اطلاعات موقعیت است و شرکت تولیدکننده کفش Aetrex Worldwide طراحی شده است.

بر اساس این گزارش، تعبیه کردن دستگاه GPS در کفش از اهمیت برخوردار است زیرا بیماران مبتلا به آلزایمر تمایل دارند اشیایی را که برای آن‌ها آشنا به نظر نمی‌رسند از لباس‌های خود دور کنند.

 

یک حصار جغرافیایی می‌تواند در اطراف خانه فرد مبتلا به این بیماری در نظر گرفته شود و هنگامی که وی از مرز برنامه‌ریزی شده عبور می‌کند، هشدار Google Map به تلفن همراه یا رایانه ارسال می‌شود.

 

 

ماهواره های جاسوسی

ممکن است تاکنون زیاد واژه ماهواره های جاسوسی را شنیده باشید اما واقعا این ماهواره ها تا چه اندازه واقعیت داشته و چه توانایی های را دارند؟

ماهواره های جاسوسی قادرند اطلاعات کشورهای مختلف جهان را بدون اطلاع آنها جمع آوری کرده و در اختیار سازمانهای جاسوسی خود قرار دهند. این ماهواره ها قادرند از اجسام روی زمین تصاویر رنگی  با کیفیت بالا تهیه نموده و آنها را تحت کنترل خود قرار دهند . این ماهواره ها میتوانند حرکت یک نفر را بر روی زمین مشاهده کرده و مختصات مکانی او را تعیین کنند. این ماهواره ها حتی قادرند در خلال شب و یا هوای ابری بوسیله تجهیزات پیشرفته خود اقدام به عکسبردای کنند.

 





نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • دانلود کتاب
  • بک لینک